Dobrodružná, ale zároveň bezpečná jazda v teréne. Ako na to?

Dobrodružná, ale zároveň bezpečná jazda v teréne. Ako na to?

by sprava_kanapa.sk

Tou najrizikovejšou skupinou pri jazde v teréne je neskúsený, málo predvídavý vodič, ktorý nemá problém preceňovať sa vo svojich zručnostiach. Ak zlyháte v nehostinných, extrémnych podmienkach, je to buď preto, že máte nevhodne prezuté vozidlo, alebo je to nad jeho reálne možnosti. Naozaj ste pred jazdou mysleli na správne off-road pneumatiky?

Terén bezchybný nie je, o to viac myslime na kvalitu pneumatík

Nielen pneumatiky, ale aj ich disky a celkový stav vozidla musí byť pred výjazdom do terénu dôkladne skontrolovaný. Mimo asfaltových ciest sa taktiež nedá jazdiť na neobratných či podhustených kolesách, preto využívame snímač tlaku pneumatík priamy/ nepriamy s detekciou poklesu pomocou ABS senzorov. Pri aktivitách v teréne obúvame pneumatiky skôr na oceľové (plechové disky) ako na hliníkové.

Oceľové sa lepšie prispôsobujú zmenám na vozovke, vynikajú pružnosťou, lepším odvádzaním nečistôt a menšou náchylnosťou na poškodenie. Držať svoj tvar bez ohľadu na vonkajšie podmienky a jazdné vlastnosti na povrchu musia taktiež najlacnejšie pneumatiky, aby boli pre vás výhodné z praktického a ekonomického hľadiska (spotreba paliva).

Moderné SUV alebo offroad pneumatiky v teréne majú vykazovať dobrú priľnavosť v mokrých, zablatených, šmykľavých, ale aj na kamenistých cestách. Mnohé z nich sú preto plnené silikónovou zmesou a opatrené šikmými zárezmi pri častom kontakte s vodou. Čím je povrch mäkší, tým viac sa sleduje kontaktné zúbkovanie, dizajn otvoreného behúňa a navýšený počet zárezov pre lepší záber.

Vašou prioritou je dostať pneumatiky do tuhého

Neplánujete teda žiadne rekreačné výlety do terénu, ale je vaším takmer každodenným adrenalínom zjazd, výjazd do kopca, borenie v piesku či jazda cez vodu? Minimalizovať riziko zapadnutia treba na každom takomto povrchu, ale pri pomalšej, konštantnej rýchlosti. Zastavujete len v prípade vážnych problémov.

Svoje zručnosti najviac preukážete jazdou v piesku, kde treba odolávať väčšiemu odporu pri zrýchlenej jazde. Prejazd cez vodu má prebiehať bez preraďovania rýchlostí. Tu nevypínate motor, ani keď hrozia problémy. Svetlá áno, po prejazde je dôležité očistiť pneumatiky a usušiť brzdy. Zvládli ste to? Ak áno, v teréne ste sa akoby našli!

 

 

You may also like